Η δημιουργία e Shop ιστοσελίδας είναι μία διαδικασία που δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου από ένα φυσικό κατάστημα. Η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε με πολύ γρήγορους και απαιτητικούς ρυθμούς. Η διαδικασία δημιουργίας e-shop απαιτεί σωστό σχεδιασμό που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής. Ο σχεδιασμός είναι ένα αποτέλεσμα πολλών παραγόντων που θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε.
Τα τελευταία χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς μεγαλύτερο έδαφος στην αγορά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο πήχης των απαιτήσεων να μεγαλώνει.
Επιγραμματικά τι χρειάζεται.
- Έδρα της επιχείρησης
- Επιχειρηματική δραστηριότητα
- Προϊόντα και προμηθευτές
- Παράδοση προϊόντων
- Επαγγελματικές συνεργασίες
- Κατασκευή Ιστοσελίδας e-shop
Αξία προϊόντων / υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου. Ποσοστιαία συμμετοχή πληθυσμού που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές, Α’ τρίμηνο 2018 και 2019
Χρήση Ηλεκτρονικού Εμπορίου
* Περισσότερες πληροφορίες (πίνακες, γραφήματα, μεθοδολογία), σχετικά με την Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα, μπορούν να αναζητηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΛΣΤΑΤ, www.statistics.gr
Έδρα Επιχείρησης
Θα χρειαστεί να βρείτε ένα χώρο, ο οποίος θα είναι γι’ αυτή τη χρήση και θα δηλωθεί ως έδρα για το e-shop σας. Αυτός θα είναι ο χώρος που θα υπάρχουν τα εμπορεύματά σας, καθώς επίσης θα πραγματοποιηθεί και έλεγχος από την εφορία.
Εάν έχετε επιχείρηση η οποία στεγάζεται σε επαγγελματικό χώρο – και όχι σε οικία – μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον χώρο αυτό για το e-shop σας.
Για την έδρα της επιχείρησής σας, μπορείτε:
- να νοικιάσετε κάποιο χώρο με μισθωτήριο συμβόλαιο που θα πρέπει να κατατεθεί στην εφορία ή
- να δηλώσετε κάποιον ιδιόκτητο χώρο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως επαγγελματική στέγη.
Ο χώρος που θα επιλέξετε μπορεί να είναι ένα μεγάλο κατάστημα ή και μία πολύ μικρή αποθήκη με ελάχιστο κόστος, καθώς δε σας περιορίζει κανένας σε αυτήν την επιλογή.
Αφού βρείτε τον χώρο και θέλετε να ξεκινήσετε να τον ετοιμάζετε, το σωστό είναι πρώτα να πάτε να κάνετε την έναρξη στην εφορία – για να έρθει να ελέγξει το χώρο σας – και μετά να αρχίσετε να τον εξοπλίζετε. Σημαντικό με την έναρξη στην εφορία να ενεργοποιήσετε τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές (για αποφυγή πληρωμής ΦΠΑ σε συναλλαγές με επιχειρήσεις άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης).
Επιχειρηματική δραστηριότητα
Για να μπορέσετε να διαθέσετε τα προϊόντα σας ηλεκτρονικά και να εκτελέσετε πωλήσεις από το e-shop σας (είτε λιανικής είτε χονδρικής), θα πρέπει η επιχείρησή σας να έχει ξεκινήσει τη λειτουργία της και να έχει την κατάλληλη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα που συνδέεται με το e-shop σας, δηλώνεται μέσα από τους ΚΑΔ, τους οποίους θα επιλέξετε με τη βοήθεια του λογιστή σας. Αυτοί αναφέρονται στη δραστηριότητα την οποία θα έχετε, δηλαδή στην εμπορία κατηγορίας ειδών μέσω διαδικτύου.
Οπότε, αν έχετε ήδη κάποια επιχείρηση, μιλήστε με τον λογιστή σας, για να ελέγξετε τους ΚΑΔ που μπορεί να χρειαστείτε, αν δεν τους έχετε ήδη ενσωματωμένους.
Εάν δεν έχετε επιχείρηση ή εταιρεία (ατομική, ΙΚΕ, ΕΕ, ΟΕ, κλπ), θα πρέπει να δημιουργήσετε μία. Παρακάτω σας αναφέρουμε τα βήματα για την έναρξη μίας ατομικής επιχείρησης (η πιο απλή για να ανοίξει κανείς όταν ξεκινάει):
- Να ασφαλιστεί ο ιδιοκτήτης στο υποχρεωτικό ασφαλιστικό ταμείο (ΕΦΚΑ).
- Να γίνει εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της περιοχής που θα οριστεί ως έδρα της επιχείρησης.
- Να ληφθεί «Βεβαίωση Έναρξης Δραστηριότητας» και ΑΦΜ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Επιπλέον, θα χρειαστείτε ταμειακή μηχανή ή λογιστικό πρόγραμμα για εκτύπωση αποδείξεων.
Προϊόντα και υπηρεσίες
Προϊόντα και υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν από το διαδίκτυο, Απρίλιος 2017 – Μάρτιος 2018 και Απρίλιος 2018 – Μάρτιος 2019
Γεωγραφική προέλευση πωλητή
Το 86,7% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις. Το 35,4% έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 16,9% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δε γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανήλθε στο 3,4%
Προϊόντα και προμηθευτές
Στην περίπτωση που θέλετε να πουλήσετε προϊόντα που εσείς παράγετε, το συγκεκριμένο βήμα δεν απευθύνεται σε εσάς.
Στην περίπτωση, όμως, που δεν παράγετε κάποια προϊόντα, τότε θα χρειαστεί να βρείτε κάποιον ή κάποιους προμηθευτές, για να σας προμηθεύσουν με τα προϊόντα που θα εμπορεύεστε μέσω του e-shop.
Είναι γεγονός ότι θα χρειαστεί να ψάξετε αρκετά, γιατί οι προμηθευτές που θα πρέπει να βρείτε, πέραν του ότι πρέπει να έχουν τα προϊόντα που θέλετε, πρέπει να είναι αξιόπιστοι στα στοκ και στους χρόνους παράδοσής τους. Ταυτόχρονα, όμως, χρειάζεται να είναι όσο γίνεται και πιο οικονομικοί σε κόστος προϊόντος και μεταφορικών, ώστε να μπορέσετε να είστε κι εσείς ανταγωνιστικοί στην αγορά.
Αυτό βέβαια θα φανεί καλύτερα μέσα από τις πρώτες σας παραγγελίες, όπου θα μπορέσετε να κρίνετε καλύτερα με ποιους μπορείτε να συνεργαστείτε και με ποιους όχι.
Παράδοση προϊόντων
Για την αποστολή των παραγγελιών σας, θα χρειαστεί να συνεργαστείτε με μία ή περισσότερες εταιρείες ταχυμεταφορών (courier). Το courier θα αναλάβει να παραλαμβάνει από εσάς τα πακεταρισμένα δέματα και να τα παραδίδει στους πελάτες σας.
Το κόστος, συνήθως, για ένα καινούριο e-shop κυμαίνεται από 2,5€ έως 3€ για δέματα έως 2 κιλά. Αυτό είναι εντελώς ενδεικτικό και η κάθε εταιρεία θα σας κάνει μία πιο εξειδικευμένη προσφορά, ανάλογα με αυτό που θα διαπραγματευτείτε και τον όγκο παραγγελιών.
Η συνεργασία με μία εταιρεία Courier είναι από τις πρώτες συνεργασίες που πρέπει να κάνετε, διότι θα χρειαστεί δημιουργήσετε τους κανόνες των αποστολών.
Ηλεκτρονικές αγορές ανά γεωγραφική περιοχή
Ο πληθυσμός της Χώρας που έχει οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο και έχει πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2019 απεικονίζεται στο Γράφημα 2, κατανεμημένος ανά μεγάλη γεωγραφική περιοχή
Επαγγελματικές συνεργασίες
Λογιστής
Ο άνθρωπος που θα σας συμβουλέψει για το πώς πρέπει να κινηθείτε και για όλες τις απαραίτητες ενέργειες, για να αποφύγετε τις κακοτοπιές. Είναι απαραίτητος για κάθε επαγγελματία. Ο καλός λογιστής μπορεί να σας λύσει αρκετά προβλήματα, καθώς και να σας συμβουλέψει, πριν από οποιαδήποτε επιχειρηματική σας κίνηση.
Δικηγόρος
Παντού χρειάζεται ένας καλός δικηγόρος! Στην περίπτωση του e-shop, θα χρειαστεί να τον συμβουλευτείτε σίγουρα αρχικά για τους Όρους & τις Προϋποθέσεις που θα ισχύουν για τη σελίδα σας, καθώς και για την Πολιτική Απορρήτου, μιας και τα προσωπικά δεδομένα από το Μάιο του 2018 είναι πλέον πολύ πιο σημαντικά στην ηλεκτρονική μας καθημερινότητα.